AdLingo

Reklamlar, reklamın hitap ettiği kitle ile ürün arasında bir bağ oluşturabildiğinde ve müşteriler ürünü satın almaya karar verdiğinde başarılı sayılır. Bu nedenle reklam oluşturma süreci çok önemlidir ancak gerek üreticiler gerekse teknoloji geliştiricileri, ürün, marka ve hedef kitle arasındaki bu etkileşimi en etkin ve düşük maliyetli şekilde nasıl gerçekleştireceklerini bulmakta zorlanabilir. Gelişen ve değişen teknoloji kullanım alışkanlıklarının, hedef kitle ve reklamlar arasında oluşacak duygusal bağda farklı bir yöntemi ortaya çıkarmaya başladığı görülür. Bu yöntem, kullanım alanı her geçen gün artan yapay zekâdır.

Yapay zekâ, cihazların yazılımlar ve belli algoritmalar aracılığıyla insan zekâsına özgü olan, algılama, öğrenme, sorun çözme, iletişim kurma, çıkarım yapma ve karar verme gibi bilişsel işlevleri teknolojiye dayalı yöntemlerle yapmasıdır. Yapay zekayla ilgili daha detaylı bilgi için "Yapay Zekâ Nedir?" isimli yazımızı okuyabilirsiniz. Yapay zekâ hedef kitleyi müşteri olarak kazandırma sürecinde birçok yöntemde kullanılabilir. İşte bu yöntemlerden biri de Google tarafından bir proje olarak hazırlanan Adlingo’dur.

AdLingo Nedir? Nasıl Çalışır?

Giderek daha dijitalleştiğimiz, yapay zekâ teknolojileri ile daha iç içe olduğumuz günümüzde reklam sektörü de Google destekli Adlingo ile etkileşimli reklamcılığa hızlı bir geçiş yapmaktadır. 2018 yılının Ekim ayında Google tarafından duyurulan Adlingo, o zamandan beri dijital reklamcılıkta yeni ve interaktif bir reklam türünü temsil eder. Adlingo, temelde internetteki durağan reklamları daha etkileşimli hale getirmeyi amaçlar. Böylece reklama tıklayıp etkileşime giren kullanıcılara akıllı asistanlar, sanal satış danışmanı gibi hizmet verebilir. Adlingo aracılığıyla müşterilerin internete eriştikleri her yerde, müşterilere istediği anda etkileşimli reklam deneyimi yaratılır. Adlingo, kullanıcıların ziyaret ettikleri web sitesi ya da uygulamadan ayrılmadan markayla iletişime geçebilecekleri olanaklar yaratır.

Yapay zekâ destekli chatbot, etkileşim içinde olduğu kişiye doğru kurgulanmış sorularla ürünü, özelliklerini, tamamlayıcı ek ürün ve hizmetleri sorunsuzca aktarabilir. Kullanıcılara tereddüt ettikleri konuları açıklayabilir ya da kullanım alışkanlıkları, neleri beğenip neleri beğenmediği ile ilgili sorular sorarak envanter toplamaya yardımcı olur. Markaların pazarlama departmanından Ar-ge, lojistik ve daha birçok departmanına kadar neredeyse her alan bu envanterden fazlasıyla yararlanır. Bu aktarımın ileride oluşacak gerçek etkileşim için de organik bir altyapı hazırladığı söylenebilir.

Conversational Advertising ve Adlingo İlişkisi

Conversational Advertising, potansiyel müşteri ile ona fayda sağlamak için marka ile müşteri arasında mesajlaşma yoluyla kurulan, sohbet temelli bir iletişimdir. Potansiyel müşteri ile gerçekleşecek bu iletişimde amaç; hedef kitleyi doğru tanımak, potansiyel müşterilerin verdikleri yanıtları gözlemlemek ve oluşan etkileşime göre sonraki stratejik adımları planlamaktır. Günümüz reklamcılığında bu etkileşimleri tüm potansiyel müşterilerle sağlamak çok maliyetli olabileceğinden yeni dijital reklam türlerinden olan Adlingo kullanılarak çözüm üretilir.

Adlingo ile oluşturulan Conversational Advertising, hedef kitleye sunulan diğer kanallardaki iletişimden daha ayrıcalıklı bir yapı oluşturur. Bu iletişim tipinde müşteri adayları markayla nasıl etkileşimde bulunmak istediklerini sözlü bir şekilde ifade eder. Müşterilerin mobil cihazlarla geçirdikleri süreler göz önüne alındığında ve diğer uygulanan reklam türlerinin etkinlikleri değerlendirildiğinde Adlingo'nun günde 16 saatlik bir etkileşim sunduğu görülür. Conversational Advertising müşteriyi anında uyarma özelliği ile de ön plandadır. Bu nedenle de reklamcılar ve pazarlamacılar için son derece güçlü bir araçtır. Yalnız bu güç ancak sohbetin doğru kurgulanmasıyla mümkündür. Bu anlamda markaların müşterilerle nasıl sohbet edileceğini iyi öğrenmeleri gerekir.

Chatbotların işinize nasıl katkı sağlayacağını öğrenmek, çözümlerimizi dinlemek isterseniz bizimle iletişime geçin. Geleceği bizimle yakalayın.

Adlingo Nedir? Geleceğin Reklamları ile Tanışın

Giderek dijitalleştiğimiz ve daha fazla yapay zekâ teknolojilerinden bahsettiğimiz günümüzde, reklamcılık sektörü de oldukça değişti. Peki sanal asistanları oldukça etkili kullanan Adlingo nedir?