Bankacı Chatbotlar Geliyor

2023 yılına geldiğimizde, bankaların çeşitli hizmetler için chatbotları kullanarak yapacakları toplam tasarrufun, global ölçekte 7.3 milyar doları bulması bekleniyor. Bu miktar, bu yılki 209 milyon dolarlık tasarruf ile kıyaslandığında oldukça yüksektir.

bankaci-chatbot

Günümüzde kimi kullanıcılar chatbotlar ile etkileşime girmekten hoşlanırken, kimi henüz bu teknolojiye ısınabilmiş değil. Bununla birlikte işletmelerin web sitelerinde ve mobil uygulamalarında chatbot kullanım oranı git gide artıyor ve özellikle de online bankacılık hizmetlerinden faydalanan kullanıcılar yakın zaman içinde bu dijital asistanlar ile daha sık iletişim kuruyor olacaklar.

Juniper Research’ün araştırmasına göre, 2023 yılına geldiğimizde, bankaların çeşitli hizmetler için chatbotları kullanarak yapacakları toplam tasarrufun, global ölçekte 7.3 milyar doları bulması bekleniyor. Bu miktar, bu yılki 209 milyon dolarlık tasarruf ile kıyaslandığında oldukça yüksektir.

Araştırmaya göre, chatbot kullanarak kazanılacak zaman ise 862 milyon saate, yani iş günü olarak düşünüldüğünde neredeyse yarım seneye tekabül ediyor.

Juniper, bankacılığın yapay zeka kullanımı ile önemli ölçüde değişecek sektörlerin başında geldiğini vurguluyor. Şirket, yapay zekayı “matematik, algoritma ve veri gibi dijital yapı taşlarını kullanarak normalde insanların çözmesi beklenen karmaşık sorunlara efektif çözümler üretebilen bilgisayar programları” olarak tanımlıyor.

Doğal dil işleme alanındaki gelişmeler, chatbotların daha işlevsel özellikler kazanmasını, örneğin müşterilerin sorularını tatmin edici şekilde cevaplayabilmesini mümkün kılıyor. Ayrıca ödeme doğrulama ya da bakiye sorgulama gibi nispeten daha basit işlemler de bu dijital asistanlar tarafından yapılabiliyor.

Asıl hedef ise, daha karmaşık işlemler için de chatbotları kullanıp müşteri hizmetleri masraflarından olabildiğince tasarruf edebilmek.

Juniper’in öngörülerine göre, kullanıcılar ve banka chatbotları arasındaki başarılı etkileşimlerin sayısı, 2019’dan 2023’e kadar %3,150 oranında artacak. Bu da yakın gelecekte bankacılık işlemlerimiz için chatbotlar ile sıkça sohbet edeceğimiz anlamına geliyor.

Chatbot'ların işinize nasıl katkı sağlayacağını öğrenmek, çözümlerimizi dinlemek isterseniz bizimle iletişime  geçin. Geleceği bizimle yakalayın!

Not: Bu yazı mediapost.com'da yer alan “Here Come to Banking Chatbots" adlı yazının çevirisidir.
Yazının orijinaline buradan ulaşabilirsiniz.