chatbot

Geçtiğimiz haftalarda sizlerle chatbotun ne olduğunu ve nerelerde kullanıldığını paylaşmıştık. Kısaca özetlemek gerekirse chatbotlar günümüz teknolojisinde hayatımıza giren yapay zeka platformlarından birisidir ve pek çok farklı amaç için kullanılabilen algoritma tabanlı bir yazılımdır. Günümüz rekabet dünyasında işletmeler ve markalar inovasyonları takip ettiği ve son teknolojileri bünyelerine entegre edebildiği ölçüde varlıklarını sürdürebiliyorlar. En düşük maliyet ile hızı ve dönüşümü yakalayabilmeniz ve müşterilerinize kullanıcı deneyimi yaşatmanız gerekiyor. Chatbot teknolojisi de bu kazanımları vadediyor ve artık lüksten ziyade gereklilik olma yolunda ilerliyor. Chatbotları daha fazla geciktirmeden neden iş modelinize entegre etmeniz gerektiğini 6 maddede açıklamaya çalıştık, keyifli okumalar.

Minimum Çaba ile Markanızı Geliştirebilirsiniz

Çeşitlilik ve teknoloji ile rekabetin giderek yükselmesi, müşterilerin sorunlarını en kısa zamanda ve en az zahmetle halledecek çözümlere yönelmemizi gerektiriyor. Müşteriler artık hem daha az eforla hem de daha hızlı bir şekilde proaktif çözümler arıyor. Dolayısıyla, iş yerlerinin de beklentileri müşterilere göre şekilleniyor. Botlar hataya daha az eğilimli olduklarından ve potansiyel müşterilere daha rahat ulaşabildiklerinden daha iyi bir müşteri deneyimine zemin hazırlıyorlar. Tek yapmanız gereken size en uygun bot yazılımını geliştirmek… SOR’UN verilerine göre chatbot'ların sonlandırdığı konuşma oranı %80'dır.

İşletmenize Maliyet Avantajı Sağlar

Chatbotun en büyük avantajlarından birisi geliştirme maliyetinin ucuz olmasıdır. Özellikle chatbotun görevlerini yerine getirecek personellerle kıyaslandığında iş yeriniz için maliyeti uzun vadede düşürecektir. Üstelik müşterilerinize daha iyi bir deneyim sunabileceğinden chatbotları iş modelinize entegre etmek fiyat - kalite performansınızı yükseltecektir. 2023'e kadar chatbotlar ile müşterilerin ve şirketlerin tasarruf edeceği tutar 11 Milyar $'dır.

Chatbotlar Milenyum Kuşağına Doğrudan Hitap Eder

Yeni kuşak telefon görüşmeleriyle vakit kaybetmekten hoşlanmıyor. Bir ürün veya hizmet almadan önce araştırma yapmayı ve karşılaştırmayı seviyorlar. Özellikle internet kullanıcılarının çoğunluğunu milenyum kuşağının oluşturduğunu düşünürsek yeni kuşak her şeyin dijitalini kendi hayatına entegre ettiğinden iletişimin dijital boyutu da ilgilerini daha çok çekiyor. Eğer hedef kitleniz milenyum kuşağını içeriyorsa chatbotları işinize dahil etmeniz son derece akıllı bir yatırım olacaktır. Forbes verilerine göre iletişimde olduğu markalardan 7/24 destek bekleyen müşteri oranı %57'dir.

İnteraktif Bir Pazarlama Platformu Sunar

Öncelikle chatbotlar kullanıcıları herhangi bir platformda uzun süre tutmak için en uygun araçlardır. Uygulamalardan ve web sitelerden farklı olarak chatbotlar pasif bir kullanıcı deneyimi sunmaz, müşterilerle etkileşimi çift yönlü kılar. Yani interaktif bir pazarlama kampanyası sunmak istiyorsanız chatbotları pazarlama stratejilerinize dahil etmek sizin yararınıza olacaktır. Müşterilerinizin problemlerini daha az efor ile daha hızlı ve daha pratik yollardan halledebilirsiniz.

Organizasyonel Verimliliği Artırır

İnsan kaynakları ve çalışan maliyetini düşüreceği gibi sıradanlaşmış ve tekrar eden işleri chatbot ile otomatikleştirebilirsiniz. Chatbotlar sıkılmadıkları ve yorulmadıkları için 24 saat müşteri hizmeti sağlayabilirler. Böylece çalışanlarınızı daha niteliksel görevlere kanalize edebilir, şirketinizi başka alanlarda geliştirmeye odaklanabilirsiniz. Sıradan müşteri sohbetlerinde chatbotlar ile daha az sapma oranıyla daha çok verim elde edeceksiniz.

Tüm Süreçleri Hızlandırır

Chatbotlar sıkılmadan ve yorulmadan çalışabilir ve müşterilerinizin tüm istek ve şikayetlerine aynen ulaşmanızı sağlarlar, demiştik. Arada bir kanal olmadan müşterilerinize doğrudan ulaşmış olursunuz ve böylece sorunu tespit etme, anlama ve çözme aşamalarının hepsini hızlandırmış olursunuz. Çaba ve maliyet azaldığı gibi süreç de kısalır.

SOR’UN verilerine göre müşteri temsilcilerinin müşteriye ilk cevap verme süresi: 1.8 dk.
Yine SOR’UN verilerine göre chatbotların müşteriye ilk cevap verme süresi: 0 dk.

Smartcon İstanbul 2018 zirvesine konuşmacı olarak konuk olduğumuz oturumda firmaların chatbot teknolojisinden nasıl yararlanabileceğinden, bu teknolojinin şirketlere nasıl verimlilik sağlayacağından ve müşteri hizmetleri ayağını nasıl etkileyeceğinden bahsettik. Aşağıdaki videodan sunumun tamamını izleyebilirsiniz.

Chatbot'ların işinize nasıl katkı sağlayacağını öğrenmek,çözümlerimizi dinlemek isterseniz bizimle iletişime geçin. Geleceği bizimle yakalayın!

Chatbotları İş Modelinize Entegre Etmeniz İçin Birkaç Neden

Günümüz rekabet dünyasında işletmeler ve markalar inovasyonları takip ettiği ve son teknolojileri bünyelerine entegre edebildiği ölçüde varlıklarını sürdürebiliyorlar.