social media

Sosyal medya uygulamaları, günümüzde milyonlarca insan tarafından kullanılan popüler uygulamalar arasında yer alır. Bu uygulamalar,her yaş grubundan insana hitap eden yapıları sayesinde beğeniyle kullanılır.Sohbet ve paylaşım uygulamaları, bu tanım içerisinde yer alan uygulamalar arasında lider konumdadır. Daha çok kişisel kullanım alanında rağbet gören bu uygulamalar, son yıllarda işletmelerin de dikkatini çekerek önemli bir pazarlama enstrümanı olmayı başarmıştır.

Güçlenen ve kullanıcı sayıları hızla artan sosyal medya uygulamaları, işletmelerin tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini bu ağlar üzerinde yoğunlaştırmasını sağlayınca WebChat de başvurulan bir yol haline gelmiştir. Teknolojik gelişmeler sayesinde, geleneksel arama motorları ile gerçekleştirdiğiniz arama süreçlerini artık sosyal medya uygulamalarını ve WebChat'leri kullanarak yapabilirsiniz. Böylece bilgiye ve satın alma süreçlerine daha kısa sürede ulaşabilirsiniz. Pazarlama ve satış faaliyetlerinde pek çok fayda sağlayan WebChat ile yapılan arama işlemleri, oldukça rağbet görmeye başlamıştır. İşletmelerin gitgide daha çok başvurduğu WebChat kullanımının önemi, satın alma kararında hızlanma, bilgiye daha çok erişebilme ve içerik dönüşümlerinde artma sağlama olarak üç madde ile açıklanabilir:

Satın Alma Kararında Hızlanma

WebChat, insanların değişen alışveriş davranışlarının karşılanmasında etkilidir ve onların hareket halinde daha kolay alışveriş yapmalarını sağlar. Mobil cihazlarınız üzerinden, WebChat türündeki chatbot'lar ile konuşarak arama yapabilir, ürün seçebilir ya da sipariş verebilirsiniz.Üstelik bu süreci klasik arama yöntemlerine kıyasla çok daha kısa sürede, yazma ve tıklama gibi işlemleri en aza indirerek, sadece yazılı yönlendirmeler ile kolayca gerçekleştirebilirsiniz.

Chatbot'lar ile ürün verilerine sağlanan kolay erişim aracılığıyla kısa sürede daha çok ürünü inceleme imkanı kazanarak zamandan tasarruf edebilirsiniz. Bunaltıcı süreçlerle uğraşmamanız, satın alma kararınız üzerinde de olumlu etki yaratır. Bu durum, şirketlerin pazarlama faaliyetlerini sosyal medya uygulamaları üzerinde yoğunlaştırmasının doğru bir yaklaşım olduğunu kanıtlar.

Facebook Messenger ile ilgili yapılan bir araştırmaya göre, online alışveriş yapan kullanıcıların %53'ü direkt olarak mesaj atabildikleri markalardan daha çok alışveriş yapıyor. 

Bilgiye Daha Çabuk Erişme

Bilgiye kısa sürede ulaşma isteği, özellikle sosyal medya kullanıcılarını cezbeden bir olgudur. İnternet üzerinde yer alan bilgiye ulaşmak için kullandığınız yöntemler ve araçlar, her teknolojik ilerleme ile yenilenerek gelişir. Buradaki temel amaç, bilgiye daha hızlı bir şekilde ulaşabilmenizdir. Bilgi toplumu için en önemli kavramlardan biri olan zaman, internet kullanıcıları için de son derece önemlidir. Zira kıymetli zamanınızı basit bir bilgiye ulaşma yolunda gereksizce harcamak istemezsiniz. WebChat, ihtiyaç duyduğunuz bilgiye ulaşma yolunu bir hayli kısalttığı için tercih edilir. Bir chatbot bu süreci, arama sonucunu tıklama veya sitede gezinip bilgi arama türünden sıkıcı işlemler yapmanıza gerek kalmadan,bilgiye doğrudan erişim sağlayacak şekilde çözer.

Özellikle mobil olan, kısıtlı zamana sahip, daha küçük cihazlar ile erişim sağladığınızda aradığınız bilgiye fazla beklemeden ulaşmayı isteme eğiliminde olursunuz. Size sağlanan WebChat aracılığıyla kısa zamanda istediğiniz bilgilere ulaşabilir ve sosyal medya platformları üzerinden alışveriş yapabilirsiniz. 

Useinsider'da yayınlanan araştırma, her yedi kişiden birinin Facebook Messenger'ı kullandığını ve kullanıcıların %70'inin, direkt mesaj atabildikleri markalara daha çok güvendiğini gösteriyor.

 

İçerik Dönüşümlerinde Artma

Chatbot dönüşüm oranı, normal bir reklamdan elde edilen dönüşüm oranından çok daha yüksektir. Eğer bir şirketiniz markanız varsa ve bu başarılı sonucu doğru kurgulanmış bir pazarlama yöntemine dönüştürebilirseniz potansiyel müşterilerinizi ürün ve hizmetlerinize chatbotlar ile yöneltebilirsiniz.Sürecin kullanıcılar için sıkıcı formalitelerden uzak olması sayesinde daha yüksek satın alma oranlarına kolaylıkla ulaşabilirsiniz.

Chatbot'ları sosyal medya uygulamaları veya e-posta uygulamaları ile birleştirerek kullanmanız, müşterilerinizle kurduğunuz bağın hep canlı kalmasını sağlar. Pazarlama amaçlı e-postalar sayesinde mevcut müşterilere son çıkan ürünler hakkında güncel bilgi sağlayabilir ve aynı zamanda yeni müşterilerinizden de değerli geri dönüşler alabilirsiniz. Chatbot oluşturmak için birden fazla yol bulunur. Sizin kolayca oluşturabileceğiniz birchatbot veya profesyonel destek alarak oluşturacağınız detaylı bir WebChat uygulaması ile tüm sosyal medya ve pazarlama operasyonlarınıza istediğiniz gibi yön verebilirsiniz.

Sosyal medyanın gücünü işletmenize ve kişisel çalışmalarınıza yönelik kullanmanızı sağlamak için chatbotlardan yararlanmak, en akılcı yaklaşımların başında yer alır. Chatbot çözümlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.

Chatbotların Sosyal Medya Stratejinizin Parçası Olması için 3 Neden

Güçlenen ve kullanıcı sayıları hızla artan sosyal medya uygulamaları, işletmelerin tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini bu ağlar üzerinde yoğunlaştırmasını sağladı.