Chatbot Nedir?

Günümüzde bankacılık alanından hotel rezervasyonlarına kadar birçok farklı alanda kullanılan chatbotlar, yakın gelecekte hayatımızın her alanında yer alacak.

chatbot

Chatbotlar için yapay zekanın hayatımıza sokmaya başladığı teknolojilerden en önemlisi denilebilir. Kelime anlamı olarak chat ve robot kelimelerinin kısaltmasıdır. Daha teknik açıdan bakacak olursa, chatbot pek çok farklı amaç için kullanabilecek algoritma tabanlı bir yazılımdır. Chatbotlar, insanlara yardımcı olmak için geliştirilmiş basit asistanlar olarak da düşünülebilir.

Chatbotlar bir şekilde hayatımızın her alanına girmeye başladı. Bankacılık işlemlerinden, hotel rezervasyonlarına kadar birçok farklı alanda chatbotların bir versiyonunu kullanıyor. Günümüzde chatbotlar, daha çok geri bildirim almak, şikayet bildirmek gibi basit çözümler için kullanılsa da bunlar sadece birer adımdır. Zira toplantı notlarınızı tutmak, mutfak alışverişi listenizi oluşturmak, gelir-gider tablonuzu doldurmak gibi işleri de kolayca yapabilirler. Hatta bazı yerlerde chatbotlar işe alım konusunda bile insan kaynaklarına destek olabiliyor.

Chatbotlar Nasıl Çalışır ve Neler Yapabilir?

Chatbot teknolojisinin temeli “Natural language processing” yani NLP teknolojisine dayanıyor. Chatbot teknolojisi aynı zamanda ses yazılımlarını da kapsıyor. Chatbotlar kullanıcılar tarafından seslendirilen ve yazılan şeyleri yorumlayıp, kendi algoritmasında bulunan şekle soktuktan sonra kendisinden istenene en yakın şeyi sunar. Bu sayede chatbotlar ile karşınızda canlı bir insan varmış gibi konuşabilir veya yazışabilirsiniz.

Günümüzde gelişmiş chatbotlar size şöyle bir hizmet sunabilir: Hava durumunu dolaylı yoldan merak ettiniz ve üzerinize bir ceket alıp almamanız gerektiğini chatbotunuza sordunuz. Gelişmiş bir chatbot teknolojisi bu soru karşısında yapması gerekenin hava durumunu kontrol etmek olduğunu ve soğuk-sıcak ayrımı yaparak bu soruya cevap vermesi gerektiğini bilir. Öncelikli olarak yapması gereken şey ihtiyacı olan verilere erişmektir. Hangi verilere ihtiyacı olduğunu tespit ettikten ve onlara ulaştıktan sonra bu verileri yorumlayarak istenilen cevabı verebilir.

Örneğin; Çinli WeChat botları tıbbi randevuları ayarlayabiliyor, taksi çağırabiliyor, bir uçuş için check-in yapabiliyor ve daha pek çok kolaylık sağlayabiliyor.

Yakın bir gelecekte herkesin bir “sanal asistan”ı olacağı konuşuluyor. Bildiğimiz anlamda sanal asistanların hepsi birer chatbot ve bu teknolojinin bu kadar kişiselleştirilmesi chatbot teknolojisinin gelişimine bağlıdır.

Chatbot'ların işinize nasıl katkı sağlayacağını öğrenmek,çözümlerimizi dinlemek isterseniz bizimle iletişime geçin. Geleceği bizimle yakalayın