Facebook reklamları, günümüz şirketlerinin pazarlama stratejilerinde önemli bir rol oynuyor. Facebook’un geliştirdiği Click-to WhatsApp ve Click-to Messenger reklam modelleri de işletmelere ve kullanıcılara sunduğu yenilikçi iletişim olanaklarıyla ön plana çıkıyor. Çıtasını sürekli daha yükseğe taşıyan Facebook, bu reklam modellerini de her geçen gün geliştiriyor. Amy Gesenhues’in Marketing Land’de kaleme aldığı yazıda, Facebook’un Click-to-WhatsApp modeline ait reklam verme amaçlarına; trafik, dönüşümler (internet sitesi için) ve sayfa etkileşimini de eklediğinden bahsediyor. Resmin geneline bakınca, Facebook’un sunduğu Click-to WhatsApp ve Click-to Messenger reklam modellerinin yakın gelecekte çok daha işlevsel bir pazarlama aracı olacağı görülebiliyor.

Nasıl Çalışır?

Click-to WhatsApp reklam modeli sayesinde Facebook’a verilen reklamlara bir WhatsApp butonu eklenebiliyor. Bu buton ile kullanıcılar WhatsApp üzerinden firmalar ile iletişime geçebiliyor. Facebook’un sunduğu Click-to WhatsApp reklam modelinden faydalanmak için öncelikle bir WhatsApp Business profilinizin olması gerekiyor. Bunun için kullanıcılar, WhatsApp Business uygulamasını indirip, gerekli bilgileri girerek kendi şirket profillerini oluşturuyor. Facebook sayfanız ile WhatsApp hesabınızı bağlamanız ve Facebook sayfanızın yöneticisi olmanız da reklam oluşturmadan önce yapmanız gerekenler arasında yer alıyor. Ardından Facebook’un Reklam Yöneticisi üzerinden kullanıcılar reklam oluşturma akışında işlemlerini rahatlıkla gerçekleştiriyor. Kullanıcılar, yönergeleri takip ederek reklam oluşturma sürecini tamamlıyor. Click-to WhatsApp reklam modeli şu anda Mesajlar, Trafik, Dönüşümler (internet sitesi için) ve Sayfa Etkileşimi reklam verme amaçları için kullanılabiliyor.

Click-to Messenger reklamları da benzer şekilde işliyor. Haber akışında görünen görsel ya da video şeklindeki reklamların alt kısmında yer alan bir buton, kullanıcıyı Messenger uygulamasına yönlendiriyor. Click-to Messenger reklamları oluşturmak için de Facebook’un Reklam Yöneticisi’ndeki reklam oluşturma akışı kullanılıyor. Yönergeleri izleyerek kolay bir şekilde oluşturulabilen Click-to Messenger reklamları, Mesajlar ve Dönüşümler reklam amaçları ile çalışabiliyor. Müşteriler ya da potansiyel müşteriler bu reklam modelleri sayede firmalar ile direkt iletişim kurabiliyor. Bu araçlar, satışı artırmak ya da müşterilerin aklındaki soruları yanıtlamak gibi birçok işi doğrudan gerçekleştirebilmenizi sağlıyor.

Faydaları Nelerdir?

Kişisel bir etkileşim deneyimi sunan Click-to WhatsApp ve Click-to Messenger reklam modelleri sayesinde konuşma deneyimi bir pazarlama stratejisi hâline geliyor. İki reklam modeli de reklamdan mesajlaşmaya uzanan süreci ile benzerlikler gösteriyor. Bu modeller, reklam verme amaçları açısından ufak farklılıklar da içeriyor. Yakın gelecekte, kullanıcıların reklamdan direkt mesajlaşma uygulamasına geçebilmesini sağlayan bu tarz reklam modellerin popülerleşmesi bekleniyor. Mesajlaşma uygulamalarının son dönemdeki yoğun kullanımı da bu tarz reklamların popülerleşmesine yardımcı oluyor. Tüketicilere yoğun ve samimi bir etkileşim deneyimi yaşatan Click-to WhatsApp ve Click-to Messenger reklam modelleri, markaların daha erişilebilir olmasına da imkân tanıyor.

İşletme sahipleri; yapay zeka ve derin öğrenme gibi yenilikçi teknolojilerle desteklenen dijital araçların gelişmesiyle tüketicilerden daha verimli geri dönüşler alabiliyor. Kişiselleştirilmiş deneyimler, insanların tüketim alışkanlıklarını da değiştiriyor. Şirketler, arkadaşları ve ailesi ile WhatsApp ve Messenger gibi mesajlaşma uygulamaları aracılığıyla iletişim kuran insanlara doğrudan, sade ve etkili bir şekilde ulaşabiliyor. Bu tip yenilikçi uygulamalar sayesinde işletmeler, mesajlaşma sürecine dair kullanıcı istatistiklerine de kolaylıkla ulaşabiliyor. Böylece, daha verimli dijital pazarlama stratejileri oluşturabilmek mümkün oluyor. Facebook ve WhatsApp gibi mecralar, sundukları cazip çalışma modellerinin yanı sıra sahip oldukları büyük kullanıcı kitleleriyle de reklam verenlerin ilgisini çekmeye devam ediyor.

Click-to WhatsApp ve Click-to Messenger reklam modellerinin işinize nasıl katkı sağlayacağını öğrenmek ve sizlere sunduğumuz çözümlerimizi dinlemek için bizimle hemen iletişime geçin. Geleceği bizimle yakalayın.

“Click-to WhatsApp & Messenger Ads” Reklam Modeli

Facebook’un geliştirdiği Click-to WhatsApp ve Click-to Messenger reklam modelleri de işletmelere ve kullanıcılara sunduğu yenilikçi iletişim olanaklarıyla öne plana çıkıyor.