Gelişen ve yenilenen teknoloji trendleri ile beraber iletişim alışkanlıkları da değişiyor. Bu değişime ayak uydurabilen markalar bir adım öne geçerek geleceğe dokunuyor.

Müşterileriyle hızlı ve güvenli iletişim kurmayı amaçlayan markalar için en etkili yöntem: WhatsApp Business API.Dünya genelinde 1,6 milyardan fazla kullanıcıya sahip olan WhatsApp Business API, orta ve büyük ölçekli markalar için yenilikçi bir iletişim yöntemi sunuyor. Yapılan araştırmalara göre; müşteriler satın alma dahil tüm süreçleri mesajlaşma kanallar üzerinden tamamlamak istiyor. WhatsApp Business API üzerinden her gün markalara gönderilen 102 milyon mesaj da bunun bir göstergesidir.

E-ticaret sektöründe en yüksek kalitede müşteri memnuniyeti sağlamak, sektörün vazgeçilmez prensipleri arasında yer alır. Yapılan araştırmalara bakıldığında, e- ticaret sektöründe müşterilerin %67,45'inin sepetlerindeki ürünleri satın almadan alışverişlerini sonlandırdıklarını gösteriyor. İşte tam bu noktada müşterilere rehberlik edecek ve onları doğru iletişim ile yönlendirebilecek, yapay zekâ tabanlı ChatBot önemli yer tutuyor. Müşterilerin kupon veya yeni tekliflerden ziyade daha iyi ve daha güvenilir iletişim sağlayabildiği kanallar satış eğilimlerini iyileştirmenize yardımcı oluyor. Aksi takdirde müşteriler rakip firmalara eğilim gösterip, farklı alışveriş tercihlerinde bulunabiliyor. Bunun için birçok marka WhatsApp Business API ve ChatBot entegrasyonları ile müşterilerinin bu taleplerini karşılama eğilimi gösteriyor. Türkiye'de birçok marka SOR’UN alt yapısını kullanarak geliştirdikleri ChatBot’lar yardımı ile WhatsApp Business API üzerinden müşterilerine:

    Müşteri Hizmetleri

           o  Müşteri talepleri: iade / iade talepleri, sipariş güncellemeleri / değişiklikleri, ürün uygunluk talepleri, ödeme / faturalandırma, ürün servis talepleri

            o  Müşteri çözünürlüğü: hemen sipariş değişikliklerini veya gönderim gecikmelerini giderin

    Bildirimler

             o  Satın alma onayı: satın alma makbuzları, sipariş makbuzları

             o  Satın alma güncellemeleri: teslimat bildirimleri, teslimat takibi gibi konularda hizmet veriyorlar.

Anında bildirim almak ve bildirim göndermek de müşteriler ile hızlı bir iletişim kanalı oluşturan bir diğer özellik olarak öne çıkıyor. WhatsApp Business API uygulaması üzerine entegre edilmiş olan Chatbot’lar 7/24 hızlı ve anında cevaplar verebilmenize, müşterilerin sorunlarına çözümler üretebilmenize ve onları kampanyalardan birebir haberdar edebilmenize zemin hazırlıyor. Aileleri, arkadaşları ya da sevdikleri ile aynı sıcaklıkta bir mesajlaşma deneyimi yaşayan müşteriler ise bunu sağlayan markaları tercih etme eğilimi içerisine giriyor.

İşleyiş dinamiği ve kullanım kolaylığı açısından son derece verimli olan WhatsApp Business API, numara doğrulama ve bilgi güncellemenin ardından kullanabileceğiniz bir platform olarak sunuluyor. SOR’UN altyapısını kullanan markalar, Business API üzerinden müşterilerine anlık ve hızlı cevaplar verebiliyor, raporlama ve ölçümler yapabiliyor. ChatBot ya da destek ekipleri aracılığı ile yapılan konuşmalar markanızın geleceğine doğrudan etki ederek, markanızı bir adım ileriye taşımanıza ve müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmanıza yardımcı oluyor. Gelen mesaj sayısını, kapanan mesaj sayısını, müşteri temsilcilerinin performanslarını, bekleyen mesajları ve daha birçok detayı görmenize yardımcı olan uygulama, ChatBot tabanlı bir destek ile her an müşterinin yanında olmanızı sağlıyor. Müşteri memnuniyetini geliştirecek yapay zekâ tabanlı ChatBot uygulamaları WhatsApp Business API entegreli bir şekilde kullanarak gelecek için en iyi yatırımı yapın.

E-Ticaret Sektörü için WhatsApp Business API ve Müşteri Hizmetleri

Müşterileriyle hızlı ve etkili iletişim kurmayı hedefleyen e-ticaret şirketleri, WhatsApp Business API ile bu hedeflerine ulaşıyor. WhatsApp Business API üzerinden 7/24 hizmet verebilen yapay zeka destekli ChatBot'lar ile müşterilerinizle olan ilişkilerinizi bir adım ileri taşıyın!