Kısa mesaj ve e-mail gibi geleneksel mesajlaşma servisleri, günümüzde bu alana yönelik sunulan pek çok dijital uygulamanın yaygınlaşması ile beraber güncelliğini yavaş yavaş yitiriyor. Geleneksel yöntemleri kullanmaya devam eden firmalar ise zaman içerisinde tercihleri değişim gösteren potansiyel müşterilerine ulaşmakta zorluk yaşıyor. Yazı serimizin bu bölümünde, önümüzdeki dönemde bir numaralı pazarlama aracı haline gelmesi beklenen Facebook Messenger uygulaması ile müşteri portföyünüzü nasıl geliştirebileceğinizi detaylı olarak açıkladık.

Facebook Messenger Pazarlama Nedir?

Facebook Messenger, dünyanın en büyük sosyal medya platformlarından Facebook'un geliştirdiği bir mobil mesajlaşma uygulamasıdır. Dünya genelinde yaklaşık 1,3 milyar insanın aktif olarak kullandığı uygulama; yazılı, sesli ve görüntülü görüşmeyi kullanıcıları için bir arada sunuyor. Uçtan uca şifreleme özelliği ile görüşmeleri yüksek güvenlikli şekilde saklayan Messenger'ın mesajlaşma haricinde ikili etkileşim yaratacağı pek çok yardımcı servisi bulunuyor.

Messenger pazarlama ise Facebook Messenger gibi uygulamalardan faydalanarak ürünlerinizi ve hizmetlerinizi potansiyel müşterilerinize sunmanızı sağlıyor. İlk defa Çin gibi gelişmiş ülkelerde tercih edilen ve zamanla yaygınlaşan Messenger pazarlama, yeni nesil online pazarlama yöntemlerinde ilk sıralarda yer alıyor.

Yeni nesil online satış yöntemlerinde ağırlıklı olarak yapay zekâ destekli ChatBot’lar tercih ediliyor. Yapay zekâ destekli ChatBot’lar, Facebook Messenger'ın yanı sıra sosyal platformlar ile çalışan şirketler tarafından aktif olarak kullanılıyor. Ayrıca online pazarlama haricinde müşterilerin satış sonrası yaşadığı sorunlara hızlı çözüm üretmek adına da bu botlardan faydalanılıyor.

Facebook Messenger Botunun Diğer Botlardan Farkı Nedir?

Messenger platformuna özgü olmayan ChatBot sistemi, çok sayıdaki benzer platform tarafından da yoğun şekilde tercih ediliyor. Ancak Facebook Messenger'ın sunduğu bot sistemi diğer botlardan biraz daha kapsamlı olduğu için farklı bir çalışma yapısına sahip. Platformun kapsamlı yapısı hem firmalara hem de müşteri kitlesine pek çok avantaj getiriyor. Bu avantajları ve sistemin getirdiği kolaylıkları "Gelişmiş Chatbot Rehberi" adlı blog yazımızda daha detaylı olarak inceleyebilirsiniz.

Messenger botunun diğer botlardan en büyük farkı, kurumsal marka kimliğini ön plana çıkarmasıdır. Potansiyel müşteriler; Facebook profil fotoğrafı ve iletişim bilgileri başta olmak üzere kişisel bilgilerini kendi istekleri doğrultusunda bot ile paylaşmaktadır. Diğer platformlarda ise bu bilgilere sonradan erişilemediği için müşteriye geri dönüş aşamasında önemli sorunlar yaşanmaktadır.

Facebook Messenger botunu kullanarak sayfanıza mesaj gönderen kişilere otomatik olarak “online push” bildirimleri gönderebilirsiniz. Oluşturduğunuz kampanya ve fırsatları potansiyel müşterilerinize dönem dönem hatırlatmanız, satış istatistiklerini artırmanın yanı sıra müşteri tarafında güven artışını da sağlamaktadır.

Messenger platformu, sürekliliği olan müşteri portföyü oluşturmak için önemli bir satış alanıdır. Online reklam bütçesi oluşturmanız durumunda ChatBot sistemiyle markanızı farklı kitlelere tanıtacak mesajlar gönderebilirsiniz. İstatistiklere göre bu tür reklam çalışmaları, hedef kitlenin yaklaşık %4'üne olumlu etki yaparak yeni satış imkânı doğurabiliyor. Yani zaman ve insan gücünden tasarruf ederek hedef kitlenizden 4 yeni müşteri kazanabilirsiniz.

İyi Pazarlamacılar Neden Facebook Messenger Kullanıyor?

Pazarlamacılar tarafından önemli bir organik kitle oluşturma mecrası olarak görülen Facebook, geçtiğimiz dönemler içerisinde reklamların artış göstermesi ile beraber bu özelliğini kaybetti. Facebook, günümüzde markalar tarafından doğal reklam çalışmaları için pek tercih edilmiyor. Facebook Messenger ise %1'den az bir kesim tarafından tanıtım amaçlı olarak kullanılmaya devam ediyor.

Sohbet odaklı pazarlama yöntemi, uzun vadede değeri artacak ilerlemeler gerçekleştiriyor. Bunun başlıca sebebi olarak da ChatBot kullanımının yaygınlaşması gösteriliyor. Facebook'un işletmeler için paylaştığı veriler de bunu destekliyor. Popüler sosyal medya platformuna göre 1,3 milyar aktif Messenger kullanıcısı markalar için hedef kitleyi oluşturuyor. Her 10 kişiden 7'si ise Messenger üzerinden işletmelere mesaj gönderebildiği ve etkileşim kurabildiği için markaya daha fazla güveniyor. Bu da başarılı pazarlama uzmanlarının iştahını kabartıyor.

İletişimi otomatikleştiren yazılımlar, işletmelerin kitlelere ulaşma yolunda işini kolaylaştırdığı için müşteri başına ödenen parasal değeri de minimize ediyor. Ayrıca yapay zekâ destekli ChatBot sistemleri hedef kitleyi kendi içerisinde kategorilere ayırdığı için doğrudan müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını hedefleyen çözümler geliştiriyor.

Eğer uzun vadeli bir pazarlama planına sahipseniz, bu plana ChatBot altyapılı Messenger desteğini de ekleyebilirsiniz. Düşük maliyetli bu adım, gelecekte yeni kitlelere açılmanız konusunda oldukça faydalı olacaktır.

Facebook Messenger Pazarlama Rehberi: ChatBot’lar

Messenger pazarlama, Facebook Messenger gibi uygulamalardan faydalanarak ürünlerinizi ve hizmetlerinizi potansiyel müşterilerinize sunmanızı sağlıyor. Müşteri portföyünü genişletmek isteyen markalar Facebook Messenger'ı daha etkili kullanmak için yapay zeka destekli ChatBot'ları tercih ediyor.