SMS, elektronik posta ve multimedya mesajlar gibi pazarlama yöntemleri, gelişen teknolojinin de yardımıyla yerini farklı iletişim araçlarına bırakıyor. Günümüzde internetin de yaygınlaşması ile beraber sosyal medya platformları geniş kitlelerce yoğun bir şekilde kullanılıyor. Markaların da müşteriler ile iletişim kurmak adına tercih ettiği sosyal medya platformları, artık geleneksel pazarlama yöntemlerinin yerini alarak bir hizmet ortamı haline geliyor. Potansiyel müşterilere doğrudan ulaşmak, müşteri deneyimini iyileştirmek ve tüketici alışkanlıklarını öğrenmek gibi çeşitli işlemleri gerçekleştirmek için ise genel olarak ChatBot tercih ediliyor. Geçtiğimiz hafta sizlerle ilk kez buluşturduğumuz yazı serimizin ikinci bölümünde şirketlerin Facebook Messenger ChatBot’unu nasıl kullandıklarını ve bu botu nasıl geliştirebileceğinize dair önemli bilgileri paylaşacağız.

Şirketler Facebook Messenger Botunu Nasıl Kullanıyor?

Facebook, ChatBot sistemini bir satış kanalı olarak gördüğü ve bu alandan belirli bir kazanç sağladığı için sistemi kurumsal markaların kullanmasını öneriyor. Durum böyle olunca şirketler de Facebook Messenger üzerinden bot sistemini kullanma konusunda çalışmalar yapıyor. Popüler sosyal medya platformunun açıkladığı verilere göre Messenger ağında aktif olarak yaklaşık 100 milyon adet bot kullanılıyor. Bu da kurumsal şirketler başta olmak üzere pek çok markanın, bünyesinde sayısız avantaj barındıran bot sistemine rağbet ettiği anlamına geliyor.

Facebook Messenger botu, firmalar için esnek yapısı sayesinde çok çeşitli kullanım şekillerini bünyesinde barındırıyor. Bu nedenle Messenger için geliştirilen ChatBot sistemlerini pek çok yerde görebilmek mümkün oluyor. Genellikle e-ticaret için pazarlama aracı olarak kullanılan yapay zekâ destekli ChatBot'lar, potansiyel müşterinin ihtiyaçlarını saptayıp doğrudan satın alabileceği ürünleri öneriyor. Daha sonra bot, müşteriyi işletmeye ait olan ve ürünü detaylı bir şekilde inceleyip satın alabileceği internet sitesine yönlendiriyor. Böylece işletme; Messenger botunu, ürününü pazarlama amacıyla kullanıp yeni müşteriler kazanıyor. Bu sistem aynı zamanda satış sonrasında yaşanan aksaklıklarda kolay bir şekilde iletişim kurmak için de kullanılıyor. Bot yardımıyla şikâyeti ve iletişim bilgileri alınan kullanıcının sorunu kısa zamanda çözüme kavuşturuluyor.

İşletmeler, Messenger ChatBot sistemini ürün haricinde sunduğu hizmetleri pazarlamak için de kullanıyor. Örneğin; bir taksi durağı Messenger botu üzerinden müşterisinin konum ve kişisel bilgilerini alarak online olarak hizmet verebilir. Facebook Messenger yapısı itibarıyla geniş bir kullanım ağı sunduğu için bu tür örnekleri çoğaltmak mümkündür.

Nasıl Facebook Messenger Botu Geliştirebilirsiniz?

Potansiyel müşterilerinize ulaşma yolunda maliyetlerinizi olabildiğince minimize eden Facebook Messenger botu, basit kullanımıyla olduğu kadar geliştirme aşamasında da büyük kolaylıklar sunmaktadır. Eğer bu konu hakkında temel seviye dahi olsa herhangi bir bilginiz yoksa, SOR'UN üzerinden sunulan çözümler ihtiyacınızı karşılayabilir. SOR'UN Suite, Messenger'ın yanı sıra Facebook, Twitter, Instagram ve Whatsapp hesaplarınızdaki aktiviteleri tek çatı altından takip etmenize olanak sağlıyor. SOR'UN Suite sisteminin sunduğu avantajlar ile müşterilerinizle ister birebir, isterseniz de ChatBot’lar üzerinden kolayca iletişime geçebilirsiniz. Ayrıca gelişmiş raporlama desteği ile müşterilerinizin taleplerini öğrenebilir, ChatBot'unuz üzerinde tercihlere göre gerekli geliştirmeleri gerçekleştirebilirsiniz.

ChatBot sistemini yalnızca Messenger üzerinden kullanmak isterseniz, öncelikle diyalog tasarımı hakkında yeterli bilgiye sahip olmanız gerekiyor. Diyalog tasarımı haricinde temelin biraz üzerinde kodlama bilgisi de sıfırdan ChatBot oluşturmak için gerekli olan bir başka unsur olarak dikkat çekiyor. API tabanlı hazır sistemler ise tüm bu bilgilere ihtiyaç duymadan, sadece birkaç adımda Messenger botu kullanımına olanak sağlıyor. Maliyet ve zaman gibi unsurları da göz önünde bulundurunca şirketler genellikle hazır sistemleri tercih ediyor.

Facebook Messenger Botu İşletmelere Nasıl Faydalar Sağlıyor?

Messenger botunun işletmeler ve pazarlamacılar için sayısız faydası bulunuyor. Zaman ve ek istihdam konusunda önemli tasarruf sağlayan botlar, pazarlama tarafında ise kullanıcı verilerine erişme konusunda kolaylık sunuyor. Müşteri temsilcileri kavramını yavaş yavaş ortadan kaldıran yapay zeka tabanlı ChatBot sistemini SOR'UN desteği ile oluşturarak dijital pazarlama gücünü etkin şekilde kullanabilirsiniz.

Bir Pazarlama Aracı Olarak Facebook Messenger ChatBot

Markalar, geleneksel pazarlama yöntemleri yerine sosyal medya platformları üzerinden müşterileriyle iletişim kuruyor. İşletmeler Facebook Messenger üzerinden yapay zeka destekli ChatBot'ları pazarlama amacıyla kullanıp yeni müşteriler kazanıyor.