chatbot-rehberi

Chatbot Nedir?

"Chat" yani sohbet ve "Bot" yani robot kelimelerinin kısaltılmasından oluşan kelime, sohbet robotu anlamına gelmektedir. Chatbotlar; hizmet sektöründe kullanılan, yazılı veya sözlü bir şekilde insan konuşmalarını taklit edebilen, kullanıcılara asistanlık hizmeti vermek için tasarlanmış yapay zeka yazılımlarıdır. Günümüzde hizmet sektöründe yaygın bir şekilde kullanılmaya başlayan chatbotlara, sorulara cevap vermek, geri bildirim almak, şikayetlere yanıt vermek gibi amaçlarla ihtiyaç duyulur. Daha çok destek operatörü ve müşteri hizmetleri görevi gören bu algoritma tabanlı botlar, insan konuşmalarını taklit ederek karşısındaki için akılcı ve hızlı çözümler üretir.

Temel olarak NLP; (Natural Language Processing) Doğal Dil İşleme sistemine bağlı algoritmalar tarafından geliştirilen chatbotlar, kelimelerin işlenmesi ve doğal bir şekilde karşılık bulması mantığı ile çalışır. Bir diğer taraftan da NLU; (Natural Language Understanding) yani Doğal Dil Anlama yöntemini kullanarak hedef dili anlayıp, işleyerek yanıt verir. Bu sayede yapmak istediğiniz pek çok işlemi gelişmiş yapay zekaya sahip bu sohbet robotları üzerinden yapabilirsiniz.

Chatbotun Kullanıldığı Sektörler

Her yıl düzenlenen ve en başarılı chatbotlara verilen Loebner ödülünü, Mitsuku adlı chatbot ile iki kez alan Steve Worswick, yakın gelecekte herkesin bir sanal asistanı olacağına yönelik bir teori ortaya attı. Worswick, BBC'ye verdiği röportajında teknolojinin artık insan için vazgeçilmez olduğunu ve kısa bir zaman sonra robotlarla insanların daha fazla iletişim kuracağını dile getirdi. Aynı zamanda raporuna göre de 2021 yılına kadar chatbotu olması beklenen şirket sayısınında binleri bulması bekleniyor.  Opus Research’un yaptığı araştırmaya göre tüketicilerin %35’i markaların chatbot kullanmasını istiyor. Bu bağlamda bakıldığında da, hemen her türlü iş sahasında chatbotların kullanılması beklediğimiz gelişmelerden bir tanesidir. Conversational Commerce (Konuşarak Ticaret) konusunun iyice kendine yer bulmasıyla birlikte firmalar artık chatbotlar yardımı ile müşterilerine çözüm yollarını en hızlı şekillerde üretebilirler.

Chatbotların en yaygın kullanıldığı sektörlerin başında da bankacılık ve finans sektörü yer alıyor. Bankacılık işlemlerini telefondan hızlı bir şekilde yapabilmenize yardımcı olan chatbotlar sayesinde, hem kurumlar hem müşteriler rahatlayıp günün sonunda müşteri deneyim sürecini üst seviyede tutmak daha kolaylaşıyor. Otomatik olarak veri toplayıp analiz eden ve 7/24 hizmet verebilen bu teknoloji; turizm, alışveriş gibi sektörlerde de kendine yer bulup, ikili ilişkilerde kilit bir görev üstlenebiliyor. Bu konu ile alakalı daha önce yazdığımız “Bankacı Chatbotlar Geliyor!” blog yazımıza  göz atmanızı öneririz.

Chatbotun Az Bilinen Faydaları

İnsan kaynakları, sipariş ve pazarlama gibi pek çok alanda kendini iyiden iyiye hissettirmeye başlayan chatbot teknolojisinin, gelişmiş bir müşteri memnuniyeti sağlama amacı en önemli çıkış noktalarından biridir. Geliştirilmiş yapay zekaya sahip algoritmalar yardımıyla oluşturulan chatbotlar, kelime işleme ve anlama kapasiteleri sayesinde müşterilerin isteklerine en doğru şekilde cevap vermek için hızlı taramalar yapar. Bu sayede de müşteriler için en etkili çözümü üretebilir. Ayrıca, 7/24 hizmet verebildikleri için de her zaman ulaşılabilir bir müşteri desteği sağlar.

Bunun dışında chatbotlar, tüketici verilerini takip ederek potansiyel müşterilere daha çabuk ulaşabilir ve onları daha hızlı bir şekilde müşteriye dönüştürebilir. Yapay zeka ile donanmış bu dijital asistanlar, kullanıcıların satın alma davranışlarını inceleyip analiz ederek hangi kitlenin potansiyel müşteri sayılabileceği ya da mevcut müşteriler arasında kimin hangi hizmete ihtiyaç duyabileceği gibi konularda en önemli uygulamalar olabilir.

Siz de, birçok kişinin ancak yapabileceği işleri tek başına ve daha çabuk şekilde yapabilecek chatbotlar aracılığıyla şirketinizi ileriye taşıyabilirsiniz. Yapay zeka destekli chatbotların işinize nasıl katkı sağlayacağını öğrenmek ve çözümlerimizi dinlemek için bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz. Geleceği bizimle yakalayın.

Genişletilmiş Chatbot Rehberi

Bu yazımızda chatbotun ne olduğunu, nasıl geliştirildiğini, hangi sektörlerde ne amaçla kullanıldığını, popüler chatbot uygulamalarını ve ne gibi faydalar sağladığını anlatmaya çalıştık.