omni-channel

Gelişen teknoloji ve çok yönlü dijital dünya, insanlara birden fazla yol ile iletişim kurma imkânı sağlar. Akıllı telefonlar ve bilgisayarlar ile hayatımıza giren mesajlaşma yazılımları, sosyal medya ve e-posta uygulamaları en çok dikkat çeken iletişim platformları arasındadır. Bu platformlar, zamanla pazarlama faaliyetleri için de kullanılmaya başlanmıştır. Onlar aracılığıyla markalar ile birden fazla kanaldan bağ kurabilen müşteriler, alacakları ürün ve hizmet kalitesinin de belirli oranda artmasını bekler. 

Omni-Channel pazarlama kavramı, müşterilerin alışveriş deneyimlerini tüm satış ve pazarlama kanallarında entegre ve tutarlı bir şekilde yönetmek anlamına gelir. Bu kavram, markaların sahip olduğu fiziksel ve online mağazalarına dair satış ile pazarlama yöntemlerini bir bütün olarak ele alır. Böylece dijital müşteri deneyimi olarak elde edilen verinin yine müşteri yararına ve doğru şekilde kullanılması amaçlanır.

Omni-Channel Pazarlama

Yapılan çalışmalar, müşterilerin markaları tek bir varlık olarak algıladıklarını ve markalara birden fazla kanal kullanarak ulaşma eğiliminde olduklarını göstermiştir. Müşteriler alışveriş süreçlerini bir kanaldan başlatıp başka kanaldan sonlandırabilir. Online mağaza, fiziksel mağaza, uygulama gibi platformlar, bu kanallar arasında sayılır. Bir kullanıcı, online mağazada başladığı satın alma işlemini fiziksel mağazada bitirebilir, değiştirme işlemini internet sayfası üzerinden yapabilir,satış sonunda kazandığı indirim çekini telefon uygulaması ile kullanabilir veya arkadaşına hediye edebilir. Müşteri davranışlarının çok kanallı satış yöntemleri üzerinde yoğunlaşması, markaların da Omni-Channel pazarlama yöntemlerine rağbet göstermesini sağlamıştır. 

Omni-Channel pazarlamanın en doğru şekilde kullanılabilmesi için teknik altyapının planlanması, kanalların entegre edilmesi gerekir. Omni-Channel pazarlama için kullanılacak kanallar çeşitlilik gösterir ve her müşteri kendisi için en uygun olanı tercih eder. Kanalların birbirlerine göre güçlü ve zayıf oldukları noktalar vardır ancak burada önemli olan kişilerin kendilerine en uygun dijital deneyimi benimseye bilmesidir.

Omni-Channel Pazarlama ve Önemi

Markalar her zaman kendi sektörlerinde yer alan diğer markalar ile rekabet halindedir. Pazarlama faaliyetleri de bu yüksek rekabet ortamında daha fazla önem arz eder. Müşteri memnuniyeti denilen kavram, bu rekabet ortamının en önemli sonuçları arasında yer alır. Çok kırılgan bir yapıya sahip olan müşteri memnuniyetini sağlamak ve devam ettirebilmek de son derece zordur.

Müşteriler, aldıkları ürün ve hizmetin kaliteli olmasını bekler. Omni-Channel pazarlama, doğru şekilde uygulandığında müşterilerin bu beklentilerini karşılar. Mutlu müşteri de marka için artı yönde gelişme anlamı taşır ve markanın gelişmesine katkı sağlar. Olumlu müşteri deneyimlerini sürekli hâle getirebilen firmalar doğru bir pazarlama ve satış stratejisi elde ederek rakiplerinin önünde yer alır.

Omni-Channel Pazarlama’nın Avantajları

Omni-Channel pazarlama, birden fazla pazarlama kanalına sahip markalara, müşterilerini her kanal üzerinden doğru bir şekilde yönetme yeteneği kazandırır. Kanalların tümü ile entegre olarak çalışan operasyonel yapı,müşteri memnuniyeti üzerinde olumlu bir etki gösterir. Bunun sonucu olarak mevcut müşterilerin elde tutulması ve yeni müşteri kazanılması da kolaylaşır. 

Omni-Channel’ın sağladığı altyapı sayesinde düzenli ve tutarlı bir hâle gelen pazarlama ve satış operasyonları, planlamaların da daha kolay ve isabetli yapılabilmesi ile sonuçlanır. Doğru hizmeti istediği kanalları kullanarak alan müşteriler, markalar için sadık müşteri kitleleri oluşturur ve bu kitle markalar için çok değerlidir. Markalar, Omni-Channel pazarlama yöntemleri ile yeni ürün ve hizmet duyurularını da kolayca yapabilir.

Pazarlama ve satış faaliyetlerinin doğru olarak yönlendirilebilmesi için müşteri bilgilerinin doğru toplanmasına, satış rakamlarının tespitine, ürünlere ait istatist iki bilgilere ihtiyaç vardır.Markalar, Omni-Channel pazarlama faaliyetleri ile analiz edilen bu veriler sayesinde stratejik hedeflerini daha kolay belirleyebilir.

Omni-Channel Pazarlamanın Geleceği

Birbirine paralel olarak yürüyen pazarlama ve finans sektörleri,teknolojik gelişmelerden de öncelikli olarak etkilenen sektörlerin başında yer alır. Web üzerinden başlayan ve akıllı telefonlar üzerinden devam eden online alışveriş, beraberinde online ödeme sistemlerini de getirir. Omni-Channel pazarlama faaliyetlerinin önemli bir ayağı olan finans ayağı, sisteme dahil olan yeni ödeme sistemleri sayesinde, daha çok kanal üzerinden kullanılabilir hale gelir.

Yapay zekâ ve bankacı chatbot'lar ile desteklenen ödeme sistemleri, çok kanallı satış sistemlerinin daha çok kullanımının önünü açmıştır. Kolay ve güvenli bir kullanım vadeden bu ödeme sistemleri aynı zamanda, pazarlama ve satış faaliyetlerinin de daha hızlı olmasını sağlar.   

Markanızın pazarlama ve satış stratejisine sağlayabileceğiniz katkıları öğrenmek adına çözümlerimizi dinlemek için bizimle iletişime geçin.

Omni-Channel ve Dijital Müşteri Deneyimi

Akıllı telefonlar ve bilgisayarla ile hayatımıza giren mesajlaşma yazılımları, sosyal medya ve e-posta uygulamaları zamanla pazarlama faaliyetleri için de kullanılmaya başlanmıştır.