Modern çağımızda, turizm ve konaklama endüstrilerinin büyümesini sağlayan seyahat büyük ölçüde artmıştır. Araştırmalar, y jenerasyonu olarak da bilinen genç nesillerin, şimdiye kadar bilinen herhangi bir nesilden, hatta Baby Boomers neslinden bile daha fazla seyahat ettiğini göstermektedir. Buna neden olarak, dünyayı daha önce hiç olmadığı kadar yakınlaştıran teknoloji ve ulaşımdaki büyük ilerlemeler gösterilebilir. Teknolojideki gelişmelere odaklanarak, artık parmaklarınızın ucunda her şeyin mevcut olduğu bir hız çağında yaşadığımızı söyleyebiliriz. Özellikle teknoloji çağında doğan y jenerasyonu, bu gelişmelerin farkındadır ve hayatlarını daha kolay ve daha hızlı hale getirecek yeni yöntemler kullanmaya isteklilerdir. Bu gelişmelerden biri de chatbot kullanımıdır.

Tüketicilerin çoğu, canlı bir müşteri temsilcisini aramak veya seyahatlerini ayarlamak için bir seyahat acentasına gitmek yerine mesajlaşma uygulamalarını tercih ediyor. Mesajlaşma uygulamaları sosyal medyadan daha popüler hale geldi ve böylece tüketiciler sosyal medyadaki popüler turizm merkezlerini aramak yerine, mesajlaşma uygulamaları aracılığıyla telefonlarında bilgilendirilmek ve seyahatlerini o noktada düzenlemek istiyorlar. Tüketiciler, gelecek yaz tatilleri için kışın bir seyahat planlamak yerine “anlık rezervasyonlar” ve hazırlıksız seyahat planlarını tercih ediyorlar. Chatbot’lar bu konuda bu müşterilere son derece yardımcı oluyor.

Chatbot'lar, tüketicilerin rahatça kullanabileceği herhangi bir mesajlaşma platformunda 7/24 hizmet verebilir. Müşterilerinizin yardım etmek istedikleri herhangi bir konuda yolculuğunun her anında kişisel asistan olarak hizmet ederler. Dahası, müşterilerinizin beyninde bir sorun veya istek ortaya çıktığında, anında müşteri memnuniyeti sağlayan Chatbot'a konu hakkında soru sorabilirler. Teknolojinin hayatımızı çok daha hızlı hale getirdiği bu hız döneminde, müşterilerinizin sorularına anında cevap verebilen bir Chatbot, işletmeniz için tam memnuniyeti garanti ediyor.

İnsanlar, hayatlarının gerçekliğinden ya da günlük yaşamın sıradan ritminin stresinden kaçabilecekleri anlamlı seyahat deneyimleri ararlar. Boş zamanlarının tadını çıkarırken bir sonraki seyahatlerini planlamak için saatler harcamak istemiyorlar. Bu yüzden Chatbot'lar teknoloji çağında yaşayan insanlara hitap ediyor. Chatbot’lar kişisel asistanlar gibi hareket ettikleri için gezginlerin yolculuklarının her bölümünü planlamalarına yardımcı olabilirler. Uçuşlarını rezerve etmekten ziyaret edilecek turistik yerleri ve katılacak aktiviteleri bularak başlayan Chatbotlar, gezginler için tam paketi kapsar ve gezginlerin tek yapmaları gereken sorularını yazmaktır ve farklı bütçe aralıkları ve seyahat için farklı tatlar arayan gezginler farklı çözümler yağmuruna tutulurlar.

İşiniz için Chatbot’ların avantajı nedir? Birincisi, Chatbot’lar çok dilli, yani ana dillerin bazılarını konuşabilen, ancak hepsini konuşamayan yetenekli, çok dilli müşteri temsilcisi için çok fazla para ödemeniz gerekmeyecek. Çok dilli Chatbot’lara sahip olmak müşterilerinize hitap edecek çünkü en rahat iletişim kurdukları dili Chatbot’lar sayesinde kullanabilirler.

İletişim merkezlerinde daha az insan istihdam edeceğiniz için Chatbot'lar sizin için geliri artırabilir, bu da bu para akışının, reklam ve kullanıcılarınızın deneyimini kişiselleştirme gibi işinizi geliştirmek için farklı alanlarda kullanılabileceğiniz anlamına gelir. En iyi teklife göz atmak uzun zaman alabileceğinden ve bu durum tüketicilerin web sitenizi kullanmalarını olumsuz etkileyeceğinden, Chatbot’lar  tüketiciler için bu olumsuz etkiyi önler. Chatbot'lar sayesinde, chatbot'unuz kullanıcıların bütçe, hedef ve seyahat süresi gibi kullanıcıların verdikleri verileri kolayca analiz edebildiğinden ve tüketicileriniz için en iyi çözümü sunabildiği için satış süresi kısaltılabilir. Tüketicileriniz için plan yaparsanız, sunabileceğiniz diğer fırsatlara odaklanmak için daha fazla zamanları olmasını sağlamış olursunuz.

Son olarak, chatbot'lar müşterilerinizin yolculuğunun sonunda geri bildirim mesajları gönderebilir ve bu da müşteri memnuniyeti oranlarınızı takip etme ve bir dahaki sefere sunacağınız deneyimi geliştirme konusunda önemli bilgilere sahip olmanızı sağlar. Geri bildirimler ayrıca müşterilerinize sadece satış sırasında değil, satış sonrası süreçlerde de fikirlerini duymaya özen gösterdiğini ve yolculuklarını iyileştirmeye istekli olduğunuzu göstermenize yardımcı olur.

Chatbot'lar, müşterilerinizle iletişim kurmada önceden yazılmış ve organize yöntemlerdir. Şikayet durumunda, chatbot'lar verileri kaydedebilir ve müşterilerinizin memnuniyet ve memnuniyetsizlikleri hakkında sizi bilgilendirebilir. Chatbot’lar, müşterilerinizin varışlarından önce gönderdiği mesajlarla (varış öncesi hatırlatmalar, havaalanından otele en iyi ulaşım yolları), kaldıkları süre boyunca (eğlence seçenekleri, gezi turları ve turistik yerler) ve seyahatlerinden sonra (müşterileri memnuniyeti geri bildirimleri ve daha sonra diğer müşteriler için kullanabileceğiniz öneri verileri) ile müşterilerinizle iyi ilişkiler sağlamanıza yardımcı olur.

Chatbot'lar, işletmeniz için bütçeleme ve siz ve müşterileriniz için zaman tasarrufu açısından şirketiniz ve müşterileriniz için kârlıdır. Özellikle seyahat ve konaklama endüstrisinde, chatbot'lar size ve müşterilerinize anında yardımcı olabilir, bu da anında müşteri memnuniyeti ve mutluluğuna yol açar.

Seyahat Sektörü İçin ChatBot'lar

Değişen kullanıcı alışkanlıkları turizm sektöründe de dijital dönüşüme yol açıyor. Dijital asistanlar ise bu dönüşümü daha hızlı ve kolay hale getiriyor.