Bugün neredeyse her sektörde endüstride gelişmeye başlayan, adını son zamanlarda sıkça duyuran chatbotlar insan hayatına daha fazla girecek hatta bununla da kalmayıp bizzat bizler için kişiselleştirilecek gibi gözüküyor.

Grand View Research, 2025 yılına kadar yıllık yaklaşık %24.3’lük büyüme oranı ile global chatbot pazarının 1.23 milyar dolara ulaşmasını bekliyor.

Yapay Zeka (AI)ve Machine Learning (ML) teknolojisi ile desteklenen ve önde gelen markalar tarafından tercih edilen chatbotlar,giderek gerçek insan iletişimini andıran bir diyalog kalitesinde hizmet vermeyebaşlıyor. Ve bu da onları basit botlardan ayıran en önemli özellik olarakortaya çıkıyor.

Teknolojinin dönüşümüyle karşı karşıya kalan tüketicilerin talepleri her zamankinden daha fazla artarken, markaların hızla artan tüketici taleplerine karşı günümüzde kullandıkları en iyi yöntemlerinden biri “Müşteri Deneyimi” kavramının altını olabildiğince doldurmaları.

Tüketiciler, online veonline olmayan kanallar ve cihazlar arasında akıcı bir şekilde hareket etmektedir. Onlarla doğru zamanda ve doğru şekilde etkileşim kurmak küçük bir başarı değildir. Otomatik öğrenme ve sesli asistanlar entegre edilerek tüketiciye özel chatbotlar sunulması da müşteri deneyiminin kişiselleştirilmiş chatbot ayağını oluşturmaktadır.

Sonuçta chatbotlar insanlarla iletişim kurmak içindir ve insanlarla etkileşimi daha samimi kılabilmek adına asistanların kişiselleştirilmesi tüketicilerin oldukça hoşuna gitmektedir. Ek olarak mesajlaşma uygulamalarının yükselişi chatbot kullanım oranlarında etkilidir. Problemlerinin hızlı bir şekilde çözülmesini bekleyen insanlar chatbotlara başvurmakta ve gelişen teknolojiler ile her geçen gün proaktifleşen chatbotların kullanımı bu sebeple yaygınlaşmaktadır.

CHATBOTLARDA KİŞİSELLEŞTİRME NE DEMEK?

Bir chatbotun konuşması vegerçek bir kişi gibi yazması ve tüketicilerin gerçek biriyle konuştuğuna inanmaları gerekir. Bu, bir chatbotun tüketicilerin doğrudan yanıtlarına özel olarak tepki verecek şekilde programlanması yani kişiselleştirilmiş bir yol ile onlarla ilgilenmesi ve onların ihtiyaçları için doğru ürünleri sunması gerektiği anlamına gelir. Bir tüketici bir şikayet ile şirketle temasa geçtiğinde, bir chatbot sorunu tanımlayabilmeli ve ürün değiştirme gibi uygun bir çözüm önerisinde bulunabilmelidir. AI (yapay zeka) ile üretilen makine öğrenme bazlı chatbotlar bunları kolaylıkla yapabilmektedirler. Yapay zeka,sohbeti arşivlerken ve envanteri doğru bir şekilde izlerken ürünü yeniden sıralamak ve tüketiciye göndermek için kullanılabilir.

Bununla birlikte kendikendine öğrenme yeteneklerine sahip chatbotların, insanlarla daha doğal bir şekilde etkileşime girebildiği görülmektedir. Aynı zamanda, chatbotu daha sağlam ve daha geniş bir uygulama yelpazesi için uygun hale getiren iletişim kanalları tasarlanmaktadır.

Chatbot ve yapay zeka teknolojsini şirketlerine entegre eden işletmeler müşteri sadakatini artırıp deneyimi daha da mükemmel hale getirebilir. Bunun sonunda da kişiselleştirme deneyimini doğru yapan markalar yapmayanlara göre fark yaratacaktır. Bu entegrasyonu yapamayanlar kayıplar yaşayacaktır.

Chatbotların işinize nasıl katkı sağlayacağını öğrenmek, çözümlerimizi dinlemek isterseniz bizimle iletişime geçin.