Teknoloji adeta ışık hızında gelişirken bütün sektörleri de dönüştürerek ilerliyor. Bu durumdan en çok etkilenen sektörlerden birisi de pazarlama.

Teknoloji ile gelişen pazarlama trendleri genelde önce hayatımıza ufak ufak girmeye başlayıp bir lüks gibi kabul edilseler de sonrasında birçoğu birer ihtiyaca ve çağı yakalamak için birer zorunluluğa dönüşüyor.

Gelin birlikte bu teknolojilerden bazılarını inceleyelim.

Tahmini Analitikler (Predictive Analysis)

Artık pazarlama trendleri sadece var olan metrikler üzerinden ilerlemiyor geleceği de tahmin ediyor. Tahmine dayalı analitik yazılım uygulamaları, bireylerin, makinelerin veya diğer kurumların olası davranışlarını tahmin etmek için ölçülebilen ve analiz edilebilen değişkenleri kullanır.

Gerçek zamanlı pazarlama odağında gerçekleştirilen yatırımların destekleyicisi olarak müşteri ihtiyaçları doğrultusunda öngörüler sağlar ve müşterilere göre şekillenen bir yapı kurulmasını sağlar. Bunu yapabilmek için gelecekteki olasılıklar değerlendirilir ve en güçlülerine göre belli stratejiler geliştirilir.

Örneğin, bir hastanenin Sağlık Katalizörü yazılımını kullanması, hangi hastalarının merkezi hat ilişkili bir kan dolaşımı enfeksiyonu (CLABSI) geliştirmesi olasılığını daha yüksek bir olasılıkla tahmin edebilir.

Sanal Gerçeklik (Virtual Reality — VR)

Sanal gerçeklik uygulamalarına ilk çıktığında pazarlamada kullanmak için ulaşılmaz ve pahalı gözüyle bakılıyordu. Ancak bugün önde gelen markalar, müşterilerine daha sürükleyici ve etkileyici deneyimler sunmak adına VR’ı kullanmaya başlamış durumdalar.

Markalar normalde içinde bulunulan konum ve durumda yaşanması mümkün olmayan deneyimleri müşterilerine yaşatarak hem eğlenceli hem de oldukça farklı deneyimlerin müşterilerine etki etmesini sağlayabiliyor.

Örneğin; Adidas “Outdoor Terex Collection”ı tanıtmak için sanal gerçeklik yoluyla bir tırmanış tecrübesi oluşturdu. Bu markaların sanal gerçeklik ile kendilerine nasıl değer kattığına çok güzel bir örnek.

Artırılmış Gerçeklik

Artırılmış gerçeklik, gerçek dünyadaki fiziksel ortamı, bilgisayar aracılığıyla oluşturulan duyusal girdilerle canlı, dinamik ve gerçek zamanlı olarak hissedip yaşamamızı sağlayan bir teknolojidir. “Pazarlama ile ne ilgisi var?” demeyin çünkü artırılmış gerçekliği pazarla tekniği olarak çok iyi kullanan markalar var.

Örneğin; Alman otomobil üreticisi Audi, AR teknolojisiyle ile yapılan reklamlarında, kullanıcıların kendi evlerinde dört Quattro modelinden istediklerini görmelerini sağlıyor. Dolayısıyla bayiye gitmeden ev içinde araba incelemesi yapılabiliyor.

Chatbot

Chatbot teknolojisi uzun süredir hayatımızda aslında ama tüm satış, pazarlama ve kurum içi iletişim süreçlerinde faydalı işler yapabilecekleri anlaşıldığından beri her yere hızla entegre oluyorlar.

“Markalar Açısından Chatbot Kullanımı: Verimli mi, Değil mi?” yazımızda chatbotların kurum ve markalara sağladığı fayaları sizlerle paylaşmıştık.

Yeni nesil kullanıcılara hitap ediyorsanız, işlerinizi daha az maliyetli ve daha hızlı yollarla çözmek istiyorsanız chatbotlar çok iyi bir alternatif olabilir.

Örneğin; National Geographic Facebook sayfasında yeni televizyon programı Genius’u tanıtmak için Albert Einstein ve Pablo Picasso gibi isimlerle sohbet edebileceğimiz bir bot sergiledi. Bu bot sayesinde bu isimlerle iletişime geçebiliyor ve bu isimlerin bildiğimiz hayatları dışında özel hayatlarına dair sorular sorabiliyorsunuz.

Chatbotların işinize nasıl katkı sağlayacağını öğrenmek, çözümlerimizi dinlemek isterseniz bizimle iletişime geçin. Geleceği bizimle yakalayın.